مفاهیم Archives -

پیش از اینکه در مورد سئو صحبت کنیم بهتر است اطلاعاتی هر چند اندک در مورد واژه های مرتبط با سئو داشته باشیم. که عبارتند از :

SEO ) Search engine optimization)
بهینه‌سازی موتور جستجو که به آن سئو هم گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب سایت یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو می‌گویند.
به طور کلی وب‌ سایت هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.

Spider, Crawler, Robot
نرم افزاری است که عملیات جمع آوری اطلاعات از صفحات سایتهای مختلف را بر عهده دارد.

Keyword
بــه کلید واژه هر صفحه گفته می شود که علاقمندیمدر زمان جستجوی این واژه‌ها رتبه های مناسبی در بین نتایج کسب کنیم.

Keyword Density
منظور از چگالی کلمه، تعداد دفعات تکرار یک کلیدواژه در مقایسه با سایر کلمات متن است.

Keyword Staffing
تقلبی مخاطره آمیز است به معنای تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه که با تنبیهاتی از طرف موتورهای جستجو همراه خواهد شد.

Tinny Text
نوشتن متن به صورت بسیار کوچک که به این شکل تعداد کلمات زیادی در یک خط جای داده می شوند و به سختی قابل رویت هستند. نوشتن مطالب به این شکل ، تقلب محسوب است.

Invisible Text
نوشتن متن بصورت نامرئی که این هم تقلب محسوب می شود. برای این کار متن های همرنگ با پس زمینه صفحه نوشته می شوند. متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند.
Spam
تقلب، به تمام تلاش‌هایی که به کمک آنها سعی می شود از راه های غیر معمول، رتبه های بالایی برای سایت کسب شود گفته می شود.

ALT tag
متنی است که یک عکس را توضیح می دهد.


Deep Crawl
به معنای این است که موتور جستجوگر، می تواندصفحات زیادی از یک سایت را در پایگاه داده اش قرار دهد. موتور جستجوگر هرچه پایگاه داده اش بزرگتر باشد، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اش قرار دهد. همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند.

Robots.txt
فایلی متنی است که دسترسی موتورهای جستجو را به محتوای یک سایترا کنترل می کند.

META robots tag
به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجو به محتوای یک صفحهرا می‌توان کنترل کرد.

Link
پیوند؛ در واقع پلی برای انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر است.

Link Popularity
مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوندها به سایتی مشخص رفت.

Link Reputation
اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند، چه می گویند. عموما در این موارد عنوان، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد، بررسی می شوند.

Learn Frequency
بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی به روز می شود و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند.

URL-Uniform Resource Locator
آدرسی منحصر به فرد برای هر منبع موجود در اینترنت. این منبع می تواند یک صفحه وب، یک فایل متنی وباشد.

Stop Word
به کلماتی که در اینترنت به دفعات زیادی تکرار شده‌اند . کلماتی نظیرthe, a, an, web home page, و

Meta tags
به کمک این شناسه ها، اطلاعاتی از صفحه در اختیار موتور جستجوگر، مرورگرها و قرار داده می شود.

META Keywords
لیستی از کلمات کلیدی موجود در صفحه که برای موتورهای جستجو در صفحه قرار داده می شود.

META Description
توضیحی مختصری در مورد صفحه که برای موتورهای جستجو در صفحه درج می شود.

Rank
رتبه یک صفحه در نتایج جستجو است زمانی که جستجویی مرتبط با محتوای آن صفحه انجام می شود.